I'M CRAZY BUT YOU LIKE IT

Hela förra veckan ville inte Judit ha med mig att göra, hon skrek hela tiden till sin mamma att jag var dum och allting. Det känndes inte så bra och jag blev ledsen då hon sa att hon inte tyckte om mig. Nu den här veckan gillar honmig för mycket istället, hon ska hela tiden vara uppe i min famn och hålla på, detta gör i sin tur att hennes ett år äldre syster, Arantxa, vill göra samma sak. Vilket resulterar i att jag har ett barn i min famn och ett på min rygg hela tiden. Det är tur att jag ärstark iaf haha. Barn ändrar humör väldigt lätt. Speciellt då de är 4 år.
..
I söndags var det en bbq hemma hos Jaennes familj med vi tre au pairers familjer. Det var jättetrevligt och Saras au pair vän som inte bor så långt här ifrån var också här. Vi pratade och hade det trevligt. Senare på kvällen kollade jag upp vilken tid och vilka dagar som min spanskakurs ska gå på. Självklart är det tre gånger i veckan på tider och dagar jag inte kan!! Jag ville verkligen gå på den skolan. Så då var det bara att sätta igång och leta efter en ny skola. Jag hittade två bra i Barcelona, en i Vilanova och en här i Calafell. Efter att ha pratat med mamma över skype och vi konstaterat att jag inte ska söka pengar från svenska staten, utan spara mina 240 veckor till senare valde jag att försöka komma inpå skolan här i Calafell. Den är billigast och närmast och på bekväma tider och dagar. Sagt och gjort, den här veckan har spenderats med att fara fram och tillbaka mellan olika ställen mellan jobbartiderna för att höra mig av om kursen och allt. Idag har allt äntligen ordnat sig och jag har gjort en förinskrivning till spanskakursen. Imorgon, då kontoret för katalanska är öppet, ska jag skriva in mig på en kurs där också. Jag ser faktiskt fram emot att lära mig katalanska också, konstigt nog! Det som är bra är att jag är utlänning ochdärmed får kursen gratis! Allt för att få fler att läsa språket. I slutet av året kommer jag att vara 4-språkig, förhoppningsvis.
..
Då jag pratade med mamma påskype bestämde vi att hon ska komma hit och bo med mig en jobbarvecka (flyget ner kostade bara 162 kr!!). Hon kommer mån 3/10 och far fre 7/10. Två veckor kvar, jag längtar! Då ska hon ta med sig lite saker jag har märkt att jag saknar, KNÄCKEBRÖD OCH PEPPARKAKOR är högt prioriterade. Men dessutom en vinterjacka, stövlar och diverse kläder. Då jag far hem kommer jag behöva personer som kommer hit så jag kan packa ner saker i deras resväskor också!!

Kommentarer
Postat av: Stina

Knäckebrödet köper man i affär'n här Elina, och pepparkakor bakar man själv ;)

2011-09-23 @ 22:47:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0