FAR AWAY, FAR AWAY

Efter en helg spenderad i Barcelona med nyfärgat blont hår var det dags för en hård veckas arbete. Jag var bara med familjen och lämnade knappt huset förens i fredags då jag åt på restaurang och hade det mysigt på en strand i Premia De Mar med trevligt sällskap. Det var så skönt att göra något annat än att bara vara hemma i huset med barnen och föräldrarna! Nästa vecka kommer att bli lugnare eftersom jag bare behöver jobba 6 h per dag och det är inte obekväma arbetstider, bara på dagen. Igår var jag med Jaenne och Sara och vi skypade med deras vänner och hade det trevligt i mitt vardagsrum. Vi passade då på att skriva in oss på en spansakursskola. Den är i Tarragona och är mycket billigare än de andra skolorna vi tittat på men lika bra. Perfekt alternativ för oss! På måndag kl 12 får jag veta vilken tid jag ska skriva intagningsprovet så jag får veta på vilken nivå jag är språkmässigt och vilkengrupp jag ska tillhöra. Jo förresten hela den här helgen har det varit en fest i hela Calafell med spektakel och shopingstånd och så vidare, mycket trevligt. Jag var där i några timmar igår och kollade, de firar någon slags medeltidssak och det hade något med året att göra. Hmm, inte riktigt aäker men kul var det iaf!
..
Idag är det soligt och fint väder för första gången på tre dagar, det har varit tufft att ha molnigt väder i HELA två dagar, jagförstår inte hur jag stod ut!!! Detta innebär såklart att dagen kommer att spenderas på stranden med Jaenne och Sara. Detta efter att vi först möts på gymet och skriver in oss där så vi kan ta olika kurser och göra olika saker. Vi har kollat på träningsschemat och det finns väldigt mycket olika och roliga saker att göra. Vi kommer att vara där 24/7 om vi går på alla pass vi vill prova på! Det ska bli skönt att äntligen börja träna igen, jag har inte haft möjligheten på hela sommaren känns det som.
..
Oj det blir mycket då man inte skriver på en hel vecka, aja här har ni några bilder från festen ni kan enjoya!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0